Digitale nieuwsbrieven

Een nieuwsbrief versturen via email is misschien wel de meest eenvoudige manier om persoonlijk contact te onderhouden met jouw doelgroep. Je kunt je bedrijf, product of dienst onder de aandacht brengen van je nieuwe klanten en in contact blijven met je bestaande klanten.

Een digitale nieuwsbrief is een onmisbaar onderdeel van jouw onlinemarketing mix. Het is daarnaast ook nog eens een middel dat weinig kost ten opzichte van andere middelen zoals bijvoorbeeld onlineadvertenties. Bovendien bereik je mensen waarvan je weet dat ze al een bepaalde connectie met je bedrijf hebben. Dit zorgt ervoor dat je sneller concreet resultaat bereikt.

De voordelen van digitale nieuwsbrieven

  • Een digitale nieuwsbrief campagne is goedkoop vergeleken met direct mail of gedrukte nieuwsbrieven, omdat er geen kosten zijn voor papier, druk, enveloppen en verzending.
  • Een digitale nieuwsbrief is snel in te zetten in tegenstelling tot andere middelen. Binnen een paar minuten is je nieuwsbrief verstuurd naar tientallen of misschien wel tienduizenden ontvangers.
  • Je boodschap wordt náár de doelgroep gebracht. In tegenstelling tot een website-bezoek, hiertoe moet je jouw doelgroep expliciet aanzetten.
  • Na het verzenden van de digitale nieuwsbrief krijg je inzicht in hoe je nieuwsbrief gebruikt wordt. Zo weet je hoe vaak en door wie deze wordt geopend en hoe vaak er op welke links wordt geklikt. Nuttige informatie om inzicht te krijgen in de wensen van je klanten.
  • E-mail is nog steeds een van de meest gebruikte manier van communiceren en het is de vaak het eerste aandachtspunt van mensen na het opstarten van een computer.
  • Kortom: het regelmatig versturen van sterke nieuwsbrieven heeft een hoop voordelen en is écht de moeite waard. Wanneer je het versturen van nieuwsbrieven op de juiste manier inzet, bouw je een relatie op met de ontvangers. Deze mensen lezen met plezier jouw boodschap en zullen steeds daardoor bekender worden met jouw bedrijf.

Wat wij voor jou kunnen doen

Wij kunnen voor jou het digitale nieuwsbrieven systeem inrichten. Dit houdt in dat we de verzendlijsten aanmaken, templates bouwen in jouw huisstijl en de integratie met bijvoorbeeld je website regelen. Zodra dit allemaal klaar is, kun je zelf aan de slag met het maken en versturen van nieuwsbrieven. Vervolgens laten we zien hoe je inzicht krijgt in het lees- en doorklik-gedrag van je geadresseerden en daarop verder kunt sturen.

Vind je het prettiger om het opmaken van je nieuwsbrieven geheel aan ons over te laten, dan verzorgen we dat graag voor je. Neem contact met ons op om alle mogelijkheden door te nemen.